Jak poradzić sobie w pracy?

Niezależnie od tego, czy pierwszą pracę mamy już za sobą, czy może od lat jesteśmy zatrudnieni w tym samym zakładzie każdy powinien orientować się w przysługujących mu prawach i obowiązkach. Niewiele osób zdaje sobie bowiem sprawę, że na rynku wielu jest przedsiębiorców, którzy z premedytacją wykorzystują niewiedzę swoich pracowników do swoich celów. Mowa między innymi o niewykorzystywanych świadczeniach urlopowych dla młodych ojców, czy dodatkowych pieniądzach za nadgodziny. Co jeszcze warto wiedzieć?


Funkcjonowanie na stanowisku


Praca służbowa nie musi wiązać się jedynie z zadaniami wykonywanymi bezpośrednio na swoim biurku. Pracodawca może uznać, że jego zatrudniony powinien odbyć podróż służbową. Ta może mieć charakter krajowej, bądź zagranicznej jednakże w każdym z przypadków pracownikowi należy się zwrot kosztów odbytego wyjazdu. Mowa nie tylko o kosztach transportu, lecz również wyżywienia, a jeśli to konieczne- także noclegu. Warto pamiętać o tym szczególnie w sytuacji, gdy podróże służbowe nie są częstą praktyką w zakładach pracy.


Kwestie dotyczące stosunku pracy


Wykonywanie pracy to także kończenie jej na dogodnych warunkach. Wiele osób podkreśla, że bardzo korzystne, a tym samym bezkonfliktowe jest rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron. Wówczas obie strony ustalają, kiedy stosunek pracy powinien się zakończyć, a także bezproblemowo umożliwiają sobie dalsze funkcjonowanie. Warto pamiętać, że w przypadku takiego zakończenia stosunku pracy zatrudnionemu nie przysługują dodatkowe dni wolne, które mógłby wykorzystać na poszukiwanie nowego zatrudnienia.

2 Comments

  1. Pamiętam, jak ciężko było mi iść do swojej pierwszej pracy.

  2. Do tej pory nie umiem się we wszystkim połapać.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*