Jak poradzić sobie w pracy?
Niezależnie od tego, czy pierwszą pracę mamy już za sobą, czy może od lat jesteśmy zatrudnieni w tym samym zakładzie każdy powinien orientować się w przysługujących mu prawach i obowiązkach. Niewiele osób zdaje sobie bowiem sprawę, że na rynku wielu jest przedsiębiorców, którzy z premedytacją wykorzystują niewiedzę swoich pracowników do swoich celów. Mowa między innymi o niewykorzystywanych świadczeniach urlopowych dla młodych ojców, czy dodatkowych pieniądzach za nadgodziny. Co jeszcze warto wiedzieć?
Funkcjonowanie na stanowisku
Praca służbowa nie musi wiązać się jedynie z zadaniami wykonywanymi bezpośrednio na swoim biurku. Pracodawca może uznać, że jego zatrudniony powinien odbyć podróż służbową. Ta może mieć charakter krajowej, bądź zagranicznej jednakże w każdym z przypadków pracownikowi należy się zwrot kosztów odbytego wyjazdu. Mowa nie tylko o kosztach transportu, lecz również wyżywienia, a jeśli to konieczne- także noclegu. Warto pamiętać o tym szczególnie w sytuacji, gdy podróże służbowe nie są częstą praktyką w zakładach pracy.
Kwestie dotyczące stosunku pracy
Wykonywanie pracy to także kończenie jej na dogodnych warunkach. Wiele osób podkreśla, że bardzo korzystne, a tym samym bezkonfliktowe jest rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron. Wówczas obie strony ustalają, kiedy stosunek pracy powinien się zakończyć, a także bezproblemowo umożliwiają sobie dalsze funkcjonowanie. Warto pamiętać, że w przypadku takiego zakończenia stosunku pracy zatrudnionemu nie przysługują dodatkowe dni wolne, które mógłby wykorzystać na poszukiwanie nowego zatrudnienia.
Pamiętam, jak ciężko było mi iść do swojej pierwszej pracy.
Do tej pory nie umiem się we wszystkim połapać.